20090528

kanske

fyra dagars ledighet, varför gick det så fort. fattar verkligen inte hur tiden rör sig ibland
denna veckan har jag jobbar fyra dagar och förra veckan bara tre. trots det var jag så fokuserad förra veckan på att jag just bara skulle jobba tre dagar att jag inte njöt tror jag. jag bara längtade och insåg inte hur lyxxxigt det var.
igår pratade jag med hanna, hon och jag kanske ska ta en fika i helgen när hon kommer förbi. jag saknar henne verkligen, det är på många sätt tråkigt att bo långt ifrån sina nära vänner men det har sina fördelar. för när man väl träffas tar man inget för givet och uppskattade träffen mer, man dricker för mkt vin och blir vild över att äntligen ses. så kanske det inte blir på fredag dock, när vi ska ses på mcdonalds för en snabb café, men man kan ju hoppas.
i helgen träffade jag emma, nannie och ruth. det var underbart på många sätt. vi pratade både nytt och gamalt. eftersom vi träffas så sällan i samlad trupp blir det så intentsivt att man känner sig helt snurrig efteråt. så mycket information att ta in, om boende, utbildningar, jobb, ångest, barn och män. männen i våra liv och männen i våra förra liv. allt behandlas i knappa 24 timmar och trots det känns det som man glömt berätta 20 roliga saker som man tänkt att ta upp.

No comments: