20101115

Day 03 – Your parents

mina föräldrar är verkligen fantastiska, drivna och talangfulla personer som jag beundrar. min uppväxt har varit av varierande karaktär, båda min föräldrar har hela tiden arbetat otroligt mkt eftersom båda är egenföretagare i olika branscher. med lite tid över har vi (jag och min bror) har fått mycket eget ansvar. det har ju varit väldigt lärorikt men ibland även frustrerande. min mamma är hetsig med kort stubin och väldig rolig. hon kan hantera alla, irriterade, aggressiva, torra, tradiga och hårda människor. hon är den som frågar efter vägen när vi är utomlands och är den som alltid kan ta ett glas vin till. hon har det sämsta lokalsinnet jag någonsin erfarit men är otroligt snäll och har hjälpt mig med allt från ommålning, telefonsamtal och pengar.

pappa är lugn, eftertänksam och förtänksam. han är handlingskraftig fastän ingen tror det. Han förstår långa tekniska processer inom sitt område men kan inte skruva upp en Billyshylla. Han tycker om långa vinlistor och att köra sin bil, han gillar också att ge mig råd och pilla med sin nya iphone. Ibland ringer han mig av ingen spciell anledning och pratar lite men han är ofta stressad och helt (och hållet) omedveten om sina egna begränsningar, han har inga enligt sig själv. Det finns ärligt talat, inget som han inte kan göra. förrutom att skruva upp hyllor och byta gkldlampor och sånt. enligt en säker källa som arbetar med min far är han en otrligt bra chef, inte bara för de klassiska goda chefsegenskaperna utan för att han aldrig rub-it-in när någon haft fel. Även om han var emot det från början så skulle han aldrig dansa på någons grav. det tycker jag är fint.

I likhet med mina föräldrar älskar jag alla sociala sammankomster. Finns det vin och en partyhatt är jag där och stannar gärna till dörrarna stängs. Preis som de är jag väldigt driven och har en arbetarlust som är något sanslös. det måste vara något i blodet, i alla fall om man ska tro historien i mitt släktblod.

Sen älskar de varandra och även mig och min bror

No comments: