20110123

Inte ofta

Det är som sagt väldigt sällan jag känner behovet att "skriva av mig". Men idag är faktiskt en sådan dag. Men, för att jag skulle skriva av mig detta hade jag behövt en anonym blogg. Open vs anonym...

Jag tänker inte specefikt på mig själv. Jag bryr mig inte särskilt mycket av vad som delar med mig av och inte, så länge det känns okej. Men problem eller tankar kommer ju sällen från en och samma person. Och när det blir fler inblandade är det desto känsligare. Jag har ingen större lust att lämna ut andra, som jag tycker om. Att jag bloggar är mitt val, men andra ska ju inte behöva ta stryk för att jag gör det.

Kanske ska man göra som många andra ... ha två bloggar. En anonym, där man spyr ut problem och ordvitsar. Och en annan, som är för släkt och vänner med desto mer censur. Men det är inte min stil känner jag i samma stund som jag skriver det.

Ett tag läste jag "Love Sex Money"-bloggen, där var hennes slagord: if it's not in the blog, I didn't sleep with you. Här fläkades det vilt, och jag gillade det... Men det anonyma verkar ibland locka fler än vad de personer som vilt hänger ut sig själva och sina vänner. Vad läser ni mest? Anonyma eller öppna bloggar?

No comments: