20110204

annorlunda

Denna vecka har jag arbetat på en annan redaktion på tidningen. Vi har haft arbetsrotation för att lära känna våra medarbetare på andra redaktioner bättre. Det hela har fortlöpt rätt så smidigt förutom att pendlingstiden blir förlängd med en rätt bra stund.

Men dock, va konstigt det är att sitta vid en helt annan arbetsplats än sin egen. Den anpassar man, bygger om och donar med för att det ska kännas behagligt. Man blir nästan lite förvirrad när man ska besluta var man ska sitta och anteckna och med vilken hand man ska ta telefonen. Känner ändå att jag vant mig rätt fort men jag föredrar ändå min egen plats eftersom den är just "min".

Sista dagen är dessutom rätt så lugn. Inte så mycket inbokat men en hel del småsaker som ska slutföras. Skönt avslut på en annorlunda vecka. Börjar ju till exempel dagen med att skriva ett blogginlägg, bara en sån sak.

No comments: