20110324

stoppa pressarna!

Jag har varit på kurs i Sthml mellan den 22-23. När jag kom hem på kvällen igår satte jag mig efter ett tag för att kolla min mail. Och där låg det:

"Bästa stipendiat
Journalistfonden för vidareutbildning beslutade vid sitt sammanträde 22 mars 2011 att tilldela dig stipendium för vidareutbildning enligt personlig studieplan. Du är en av 16 stipendiater som utsågs bland 69 sökande.
Förteckningen bifogas nedan och i pdf-format.
Hälsningar XXX"

För någon månad sedan sökte jag ett stipendium för att kunna läsa en kurs. 7,5 poäng i kvinnors ledarskap och undersökande journalistik på JKM i Stockholm. En kurs som kostar cirka 30 000 kronor. Jag måste erkänna att mina förhoppningar inte var enormt stora när jag tryckte på send.

Men ja, igår fick jag besked, jag får stipendiet. Nu ska jag bara anmäla mig till kursen också. Är så sanslöst glad och stolt över mig själv. Nu ser jag så fram emot hösten, kan knappt bärga mig!

No comments: