20100219

när jag var liten

... då gick jag hos dagmamma (btw, konstigt att man säger att man gick hos dagmamma, det stämmer ju inte helt rent språkligt. borde snarare vara jag var hos dagmamma eller jag blev dumpad hos dagmamma) anyways, hon hette Lisbeth och jag trivdes där, dock hade hon en son som var fyra år äldre än mig, Johan, han var coolt tyckte jag. Som sig bör när man är 6 år. Men när han hade kompisar hemma och killarna skulle ut och "leka" vid fotbollsmålet tvingde lisbeth alltid på dem mig. De ville såklart inte ha med en painig 6-åring ut så de tog saken i egna händer. Och låste in mig i lekstugan, så satt jag där medan de spelade fotboll i nån timme.

Jag sa aldrig något till någon, eftersom Johan och hans coola polare hotade med att jag då skulel bli en skvallerbytta. Och alla som någon gång varit 6 bast vet ju att det är ett svek som sällan ses med försiktighet på, fy fan för skvalerbyttor liksom. Jag var rätt rädd minns jag, det fanns ett litet, litet fönster i stugan men inget mer kul. en låtsas-spis och några avdankade kastruller, jävligt ohett där inne helt enkelt. Förra året trädde jag i alla fall fram och berätatde för min mamma som blev förskräckt, och asgarvade med såklart. Rätt komiskt såhär i efterhand, men undrar hur många timmar jag spenderade i den där lekstugan... Jag funderar på att skriva en skohig krönika om incidenten och hänga ut honom, höhö
(btw, inständ i lekstuga ger lite mer än 2 000 träffar på google.)

No comments: